Erasmus+
O programie
Celem programu Erasmus jest stworzenie studentom, którzy dobrze znają język obcy i mają sprecyzowane zainteresowania badawcze, możliwości wyjazdu na semestr (trymestr) do jednej z kilku zagranicznych uczelni, z którymi Instytut ma podpisaną umowę o współpracy.
Celem studenckich wyjazdów jest nie tylko doskonalenie języka obcego, poznawanie kultury kraju i uczelni, w której student spędza kilka miesięcy, lecz nade wszystko uczestnictwo w zajęciach, słuchanie wykładów, studiowanie literatury. Jest to uzupełnienie i kontynuacja studiów realizowanych w Instytucie Pedagogiki UJ.
Studenci wyjeżdżający za granicę realizują przedmioty zawarte w Learning Agreement, uzyskując stosowną liczbę punktów (w skali ECTS). Liczba koniecznych do uzyskania punktów jest taka, jak w większości uczelni i wynosi 60 punktów rocznie (30 punktów semestralnie lub 20 trymestralnie).
Uczestnictwo w programie umożliwia studentom ubieganie się o stypendium wypłacane na ogół w euro. Wysokość stypendium jest co roku ustalana na nowo na szczeblu całego Wydziału Filozoficznego, stosownie do funduszy przekazywanych przez Program z zagranicy.
Stypendyści programu Erasmus otrzymują prawo do uzyskania wizy na czas pobytu w uczelni za granicą oraz prawo do legalnej pracy, pozwalającej na zdobycie dodatkowych funduszy ułatwiających pobyt za granicą.
Umowy Instytutu Pedagogiki z uczelniami zagranicznymi
- Austria, Baden – Pädagogische Hochschule Niederösterreich
- Austria, Salzburg – Pädagogische Hochschule Salzburg
- Chorwacja, Zagrzeb – University of Zagreb
- Czechy, Ołomuniec – Univerzita Palackeho v Olomouci
- Czechy, Praga – Univerzita Karlova v Praze
- Czechy, Zlin – Univerzita Tomase Bati ve Zline
- Grecja, Saloniki – University of Thessaloniki
- Grecja, Patra – University of Patras
- Grecja, Volos – University of Thessaly
- Hiszpania, Alicante – Universidad de Alicante
- Hiszpania, Burgos – Universidad de Burgos
- Hiszpania, Ciudad Real – Universidad de Castilla-La Mancha
- Hiszpania, Grenada – Universidad de Granada
- Hiszpania, Oviedo – Universidad de Oviedo
- Hiszpania, Walencja – Universidad de Valencia
- Niemcy, Augsburg – Universität Augsburg
- Niemcy, Wolfenbuttell – Hochschule Braunschweig-Wolfenbuttell
- Niemcy, Erlangen – Friedrich-Alexander-Universität – Erlangen, Nürnberg
- Niemcy, Jena – Friedrich-Schiller-Universität Jena
- Niemcy, Münster - Westfalische Wilhelms-Universität Münster
- Portugalia, Faro – Universidade de Algarve
- Portugalia, Porto – Universidade do Porto
- Słowacja, Bratysława - Univerzita Komenskeho v Bratislave
- Słowacja, Preszów – Presovska Univerzita
- Słowacja, Trnava - Trnava University in Trnava
- Turcja, Tokat – Gaztosmanpasa University
- Węgry, Debreczyn - Debreceni Egyetem
- Węgry, Kaposvár - Kaposvár University
- Włochy, Macerata – Università degli Studi di Macerata
Rekrutacja
Kryteria kwalifikacyjne
Lista wymaganych dokumentów (oprócz wniosku online):
1. CV w języku polskim i w języku obcym wraz ze zgodą na wykorzystanie danych
niezbędnych do procesu rekrutacji.
2. List motywacyjny w języku polskim w merytoryczny sposób uzasadniający chęć wyjazdu na daną uczelnię (m.in. poprzez wskazanie związku programu studiów zagranicznych z programem realizowanym w Instytucie Pedagogiki lub projektami badawczymi, w których bierze udział kandydat). Dodatkowo można (choć nie jest to wymagane) wskazać jeszcze 2 inne uczelnie, na wypadek nie zakwalifikowania się na wyjazd z wyboru pierwszego.
3. Świadectwo znajomości właściwego języka obcego (w zależności od uczelni B2 lub
C1). Akceptowane są następujące formy potwierdzenia: zaświadczenie z JCJ UJ,
szkoły językowej, certyfikaty językowe, matura. W przypadku certyfikatów
akceptowane są kopie potwierdzone za zgodnością z oryginałem.
4. Zaświadczenia potwierdzające działalność studencką, udział w konferencjach oraz
otrzymanie nagród i wyróżnień.
5. Spis publikacji oraz kserokopie pierwszej strony artykułów/recenzji
/tłumaczeń/rozdziałów książek, z imieniem i nazwiskiem autora oraz tytułem tekstu.
Uwaga: dokumenty 1, 2, 3, 5 muszą być własnoręcznie podpisane przez
kandydata/kandydatkę. Dokumenty bez podpisów nie będą rozpatrywane.
Skład Komisji Rekrutacyjnej
Przewodnicząca – dr hab. Katarzyna Wrońska, prof. UJ
Z-ca Przewodniczącej – dr Renata Sigva
Członkowie – dr Joanna Torowska i mgr Patryk Kaczmarek (przedstawiciel doktorantów)
Punktacja i sposób oceniania kandydatów, zasady tworzenia list głównych i rezerwowych
Lista rankingowa tworzona jest na podstawie następujących kryteriów:
1. Cele naukowe wyjazdu (0-5 punktów)
Cele naukowe wyjazdu stypendialnego powinny być zbieżne z programem studiów na
macierzystej jednostce (poświadczone listem motywacyjnym): maksymalnie 5 punktów.
2. Stopień znajomości języka kraju, do którego składana jest aplikacja lub języka angielskiego (0-3 punkty)
a) poziom A1/2: 1 punkt
b) poziom B1/2: 2 punkty
c) poziom C1/2: 3 punkty
3. Średnia ocen (0-3 punkty)
a) średnia 4,51- 5,0: 3 punkty
b) średnia 4,21– 4,50: 2 punkty
c) średnia 4,0- 4,20: 1 punkt
d) średnia poniżej 4,00: 0 punktów
4. Aktywność społeczna i naukowa kandydata (0-9 punktów)
a) udział w komisjach wydziałowych, kołach naukowych, samorządzie, wolontariat naukowy (0-2 p.)
b) udział w konferencjach krajowych i zagranicznych (0-2 p.)
c) nagrody i wyróżnienia naukowe (0-2 p.)
d) publikacje (0- 3 p.)
Poszczególne dokonania kandydata muszą być udokumentowane odpowiednimi zaświadczeniami.
Terminarz I rekrutacji na program Erasmus+ studia w roku akad. 2020/21:
07-31.01.2020 – czas trwania I Rekrutacji, składanie wniosków przez USOSweb,
03-10.02.2020 – kwalifikacja i przyznanie wyjazdów w systemie USOSweb,
11-17.02.2020 – odwołania, wyjazdy w ramach innej jednostki,
18-25.02.2020 –ostateczne zatwierdzenie wyjazdu w systemie USOSweb.
Terminarz II rekrutacji na program Erasmus+ wyjazdy na studia w semestrze letnim roku akad. 2020/21
14.09.-25.10.2020 r. – czas trwania II Rekrutacji, składanie wniosków przez USOSweb
26.09 -29.09.2020 r. – kwalifikacja studentów w systemie USOSweb, zatwierdzenie wyjazdu przez studenta i koordynatora;
30.09.-09.10.2020 r. – odwołania, wyjazdy w ramach innej jednostki, ostateczne zatwierdzenie wyjazdu w systemie USOSweb.
Nie jest przewidziana rozmowa kwalifikacyjna
Kandydatowi przysługuje możliwość odwołania się od decyzji właściwej komisji kwalifikacyjnej w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji. Odwołanie jest rozstrzygane podczas trwania rekrutacji, a stosowna decyzja przekazana w formie pisemnej Kandydatowi.
Kursy w językach obcych - oferta IP dla przyjeżdżających studentów w programie Erasmus+
Kontakt
Przejdź do strony Działu Międzynarodowej Wymiany Studenckiej
Miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych:
sekretariat Instytutu Pedagogiki, ul. Batorego 12, godz. 10.00–14.00
Koordynator: dr hab. Marek Kościelniak
e-mail: marek.koscielniak@uj.edu.pl