Zainteresowania naukowe
- pedagogika ogólna (ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki teoretycznie zorientowanej i pedagogiki praktycznie zorientowanej),
- dydaktyka ogólna (ze szczególnym uwzględnieniem: kształcenia przez badanie, czynników efektywności kształcenia, humanistycznego i prakseologicznego toku procesu dydaktycznego),
- metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych (ze szczególnym uwzględnieniem badań empirycznych ilościowych i jakościowych).
Publikacje
Autor 7 publikacji książkowych, m. in.:
- Warunki efektywności nauczania w szkole średniej (Warszawa 1977, WSiP);
- Kształcenie przez badanie w praktyce szkolnej (Kraków 1984, UJ);
- Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli (Warszawa 1989, WSiP);
- Pedagogika w stanie tworzenia (Kraków 1999, UJ);
- Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna (Gdańsk 2006, GWP);
- Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej (Kraków 2018, Impuls).
Redaktor 12 prac zbiorowych, m. in. publikacji:
- Szanse naukowego rozwoju pedagogiki (Kraków 1987, UJ),
- Nauki pedagogiczne a praktyka edukacyjna (Kraków 1989, PWN),
- Innowacyjna i eksperymentalna działalność szkół (Kraków 1991, UJ),
- Orientacje w metodologii badań pedagogicznych (Kraków 1998, UJ),
- Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych (Kraków 2004, UJ),
- Podstawy metodologii badań w pedagogice (Gdańsk 2010, GWP).
Współredaktor 4 prac zbiorowych, m. in. wespół z Januszem Gniteckim pracy pt. Perspektywy i kierunki rozwoju pedagogiki (Kraków - Poznań, PTP).
Autor ponad 160 artykułów w czasopismach i pracach zbiorowych (w tym tekstów w języku niemieckim i angielskim) oraz blisko 40 recenzji książek w czasopismach.
Prowadzone przedmioty
- Metodologia badań w pedagogice