Goście z Gruzji i Izraela w ramach projektu CURE - 10-19 września 2017
W dniach 10-19 września 2017 r.w Instytucie Pedagogiki UJ gościli przedstawiciele gruzińskich i izraelskich uczelni, członkowie projektu CURE (Curriculum Reform for Promoting Democratic Principles and Civic Education in Israel and In Georgia).
Celem projektu jest opracowanie narzędzi do nauczania edukacji obywatelskiej w wymienionych krajach, a nasz instytut (Zakład Pedagogiki Społecznej i Andragogiki) jest jedną z eksperckich uczelni, która pomaga ten cel osiągnąć.
11-osobowa grupa odwiedziła Kraków w ramach tzw. SMS (Special Mobility Strand). Nasi goście reprezentowali: Samtskhe-Javakheti State University, Kutaisi University, Ilia State University z Gruzji oraz Gordon Academic College of Education, Sakhnin Academic College, Academic College of Education Givat Washington z Izraela.
Tygodniowe warsztaty opracowane przez ekspertów z Zakładu Pedagogiki Społecznej i Andragogiki rozpoczęło zwiedzanie najstarszej części uniwersytetu oraz gra miejska. Każdy kolejny dzień był pełen pracy. Tematem przewodnim warsztatów było budowanie wyobrażeń sfery publicznej w edukacji obywatelskiej. Poszczególne zajęcia ukazywały jej inny aspekt. Do tematu sfery publicznej wprowadziła prof. Ewa Bobrowska. Dr Julia Kluzowicz zaprezentowała metodę teatru codzienności. W tematykę samorządności wprowadziła mgr Beata Nosek. Warsztat na temat znaczenia przestrzeni publicznej poprowadziła dr Beata Cyboran. Dr Łukasz Hajduk, stosując metodę gier, wskazał na znaczenie komunikacji w dyskursie. Poza częścią naukową był też czas na zwiedzanie Krakowa i okolic. Jednak podczas weekendu uczestnicy SMS musieli wygospodarować trochę czasu na realizację zadania – zaprezentowania pomysłu na zbudowanie sfery publicznej na swojej macierzystej uczelni. 18 września podsumowaliśmy naszą pracę i pożegnaliśmy gości. To był dobry i wartościowy czas.
Projekt CURE jeszcze się nie kończy, przed nami kolejne SMSy oraz spotkania konsorcjum. Nasi eksperci również odwiedzą wybrane uczelnie, aby tam ocenić stopień wdrożenie wypracowanych narzędzi..