Zapraszamy na spotkanie z cyklu (R)ewolucyjne espresso

Zapraszamy na spotkanie z cyklu (R)ewolucyjne espresso, czyli syntetycznie o świecie, w jakim żyjemy pt. Adaptacja, integracja czy separacja? Co dzieje się z dziećmi uchodźczymi w polskich szkołach?


Spotkanie będzie miało formę krótkich wystąpień i dyskusji wokół nich.  
Kiedy? 2 czerwca 2022, w godzinach 13.30-14.30.
Gdzie? Zespół Social (r)Evolutions Lab w MS Teams (kod: 8seswxo) lub poprzez link do spotkania dostępny tutaj.

 

Tysiące dzieci i nastolatków uciekło z Ukrainy do Polski w poszukiwaniu bezpiecznego schronienia. W ciągu kilku tygodni do polskich szkól zapisano blisko 200 tysięcy ukraińskich dzieci. Co w praktyce oznacza edukacja dzieci uchodźczych w polskich szkołach? Jak z wyzwaniem, które pojawiło się tak nagle i w takiej skali, radzą sobie polskie szkoły, nauczycielki i nauczyciele oraz całe szkolne środowisko? O jakich lekcjach do odrobienia przez polski system oświaty już wiemy, i jakich lekcji możemy się jeszcze spodziewać? Co możemy o tym powiedzieć z perspektywy badań psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych oraz praktyki wychowawczej i edukacyjnej?

 

Wiedzą i doświadczeniami podzielą się:

  • Anna Ratecka (Instytut Socjologii UJ, Child UP (child-up.eu))
  • Halina Grzymała-Moszczyńska (Instytut Socjologii UJ, Bilingualism Matters Krakow)
  • Zofia Chlipalska-Wodnicka (Instytut Psychologii UJ, Bilingualism Matters Krakow oraz Laboratorium Psychologii Języka i Dwujęzyczności LangUsta)
  • Krystian Barzykowski (Instytut Psychologii UJ oraz Bilingualism Matters Krakow)
  • Urszula Majcher-Legawiec (Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja)
  • Katarzyna Smoter (Instytut Pedagogiki UJ, członkini grup Pedagodzy UJ dla Ukrainy i Zabawą przeciwko wojnie)


Spotkanie poprowadzą: Marta Smagacz-Poziemska oraz Katarzyna Zielińska z Instytutu Socjologii UJ

 


Data opublikowania: 27.05.2022
Osoba publikująca: Jadwiga Sulikowska