Goście z Gruzji i Izraela w ramach projektu CURE - 10-19 września 2017

W dniach 10-19 września 2017 r.w Instytucie Pedagogiki UJ gościli przedstawiciele gruzińskich i izraelskich uczelni, członkowie projektu CURE (Curriculum Reform for Promoting Democratic Principles and Civic Education in Israel and In Georgia).

Celem projektu jest opracowanie narzędzi do nauczania  edukacji obywatelskiej w wymienionych krajach, a nasz instytut (Zakład Pedagogiki Społecznej i Andragogiki) jest jedną z eksperckich uczelni, która pomaga ten cel osiągnąć.

11-osobowa grupa odwiedziła Kraków w ramach tzw. SMS (Special Mobility Strand). Nasi goście reprezentowali: Samtskhe-Javakheti  State University, Kutaisi University, Ilia State University z Gruzji oraz Gordon Academic College of Education, Sakhnin Academic College, Academic College of Education Givat Washington z Izraela.

Tygodniowe warsztaty opracowane przez ekspertów z Zakładu Pedagogiki Społecznej i Andragogiki rozpoczęło zwiedzanie najstarszej części uniwersytetu oraz gra miejska. Każdy kolejny dzień był pełen pracy. Tematem przewodnim warsztatów było budowanie wyobrażeń sfery publicznej w edukacji obywatelskiej. Poszczególne zajęcia ukazywały jej inny aspekt. Do tematu sfery publicznej wprowadziła prof. Ewa Bobrowska. Dr Julia Kluzowicz zaprezentowała metodę teatru codzienności. W tematykę samorządności wprowadziła mgr Beata Nosek. Warsztat na temat znaczenia przestrzeni publicznej poprowadziła dr Beata Cyboran. Dr Łukasz Hajduk, stosując metodę gier, wskazał na znaczenie komunikacji w dyskursie. Poza częścią naukową był też czas na zwiedzanie Krakowa i okolic. Jednak podczas weekendu uczestnicy SMS musieli wygospodarować trochę czasu na realizację zadania – zaprezentowania pomysłu na zbudowanie sfery publicznej na swojej macierzystej uczelni. 18 września podsumowaliśmy naszą pracę i pożegnaliśmy gości. To był dobry i wartościowy czas.

Projekt CURE jeszcze się nie kończy, przed nami kolejne SMSy oraz spotkania konsorcjum. Nasi eksperci również odwiedzą wybrane uczelnie, aby tam ocenić stopień wdrożenie wypracowanych narzędzi.. 

1 /image/image_gallery?uuid=822aed43-2a8a-43aa-b663-cee07335cb18&groupId=62957290 5184 3456 Ł. Hajduk 2 7
2 /image/image_gallery?uuid=9b0657bf-a270-4f4c-b338-563860f26719&groupId=62957290 5184 3456 Ł. Hajduk 3 1
3 /image/image_gallery?uuid=97ed82cb-a89b-4f90-b028-73ba344b4747&groupId=62957290 5184 3456 Ł. Hajduk 4 2
4 /image/image_gallery?uuid=5c4dac6c-579f-4f60-b0be-532038247eba&groupId=62957290 3456 5184 Ł. Hajduk 5 3
5 /image/image_gallery?uuid=e345f212-8999-42f2-97cb-ee377e775436&groupId=62957290 5184 3456 Ł. Hajduk 6 4
6 /image/image_gallery?uuid=5631e6a8-e7a8-4001-bdec-9f06114e8cec&groupId=62957290 5184 3456 Ł. Hajduk 7 5