dr Julia Kluzowicz

Stanowisko: asystent
Zakład Pedagogiki Społecznej i Andragogiki
tel. 12 622 39 27
e-mail: julia.kluzowicz@uj.edu.pl

 

Wykształcenie:

  • studia I i II stopnia na specjalności animacja kultury w Instytucie Pedagogiki UJ
  • studia doktoranckie III stopnia na Wydziale Filozoficznym UJ, Instytut Pedagogiki
  • studia podyplomowe Public Relations na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ

 

Zainteresowania naukowo-badawcze:

szeroko rozumiana animacja kultury, głównie w perspektywie antropologicznej, z naciskiem na działania teatralne nastawione na rozwój środowisk lokalnych
 

Projekty badawcze:

  • „Teatr jako zgromadzenie - sztuka jako integracja” - kurator projektu, Teatr Łaźnia Nowa, Kraków, czas trwania: 02.2012 - 12.2012
  • „KNOT - linking the existing with the imaginary” - Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Badawczy realizowany przez Goethe Institut w Warszawie i Fundację Bęc Zmiana - uczestnik projektu, Berlin, Warszawa, Bukareszt, czas trwania: 05.2010 - 10.2010
     

Wykaz ważniejszych publikacji:

Rozdziały w pracach zbiorowych:

  • Knotted Researcher’s Body, [w:] THE KNOT an experiment on collaborative art in public urban spaces, K. Koch (red.), wyd. Studio Grau, Berlin 2011
  • Świat dziecka - świat artysty. Próby demokratyzacji sztuki na przykładzie działań Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie oraz Galerii Kronika w Bytomiu, [w:] Sztuka jako przestrzeń edukacyjna, M. Jabłońska (red.), Towarzystwo Kultury Czynnej, Wrocław 2011
  • Miasto jako scena, [w:] Rimini Protokoll. Na tropie codzienności, Miriam Dreysse , Florian Malzacher (red.), Fundacja Malta/Korporacja Ha!Art, Kraków 2012
  • Antropologiczny nurt w myśleniu o animacji kultury, [w:] Animacja kultury. Współczesne dyskursy teorii i praktyki, Kubinowski D., Lewartowicz U. (red.), MakMed, Lublin 2013
  • Entretiens avec les acteurs de Factory 2, [w:] Krystian Lupa PERSONA, Zgieb A., Triau Ch. (red.), L’Entretemps, Laverune 2014
  • Le personnage doit s’installer,  [w:] Krystian Lupa PERSONA, Zgieb A., Triau Ch. (red.), L’Entretemps, Laverune 2014
  • Skuteczność sztuki w kontekście działań na rzecz wspierania społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Edukacja obywatelska dorosłych a społeczeństwo obywatelskie, Gierszewski D., Kretek H., PWSZ w Raciborzu, Racibórz 2015

Artykuły:

  • Kaegi on the Road, „Didaskalia” nr 75, Kraków 2006
  • Zwykłe/niezwykłe historie Hermanisa, „Didaskalia” nr 79, Wrocław 2007
  • Teatr zaangażowany społecznie jako sposób odnowienia dialogu z polskim widzem, „Rocznik Andragogiczny” 2007, Warszawa 2008
  • Teatr w słusznej sprawie, „Didaskalia” nr 81, Wrocław 2008
  • Teatr a seksualność, „Didaskalia” nr 83, Wrocław 2008
  • Głosem o ścianę, „Dwutygodnik. Strona Kultury.”, nr 06/2009, Warszawa 2009, www.dwutygodnik.com
  • Powstrzymać kłamstwa, „Didaskalia” nr 92 - 93, Wrocław 2009
  • Postać musi się zainstalować, „Didaskalia” nr 96, Wrocław 2010
  • Łotewskie życia, „Didaskalia”, nr 106, Wrocław 2011
  • Platonov by Hermanis, „Didaskalia”, nr 106, Wrocław 2011
  • Kreativitaet und Selbstverwirklichung aus der Sicht der relationalen Kunst, „BOKWE Fachblatt des Berufsverbandes Osterreichischerr Kunst - und Werkerzieherlnnen”, nr 1/2012, Wien 2012
  • Konflikt i siła kobiet, „Tygodnik Powszechny” nr 23 (3282), Kraków 2012
  • Codzienność jako materia działalności animatora kultury, „Dyskursy Młodych Andragogów”, nr 17/2016, Zielona Góra 2016
     

Prowadzone dotychczas przedmioty:

  • Public Relations w pracy pedagoga
  • Public Relations w instytucjach społeczno-kulturalnych
  • Główne kierunki w teatrze współczesnym
  • Budowanie projektu z zakresu upowszechniania kultury teatralnej i jego realizacja
  • Metodyka upowszechniania teatru
  • Praktyka pedagogiczna teatralna
  • Współczesne teorie kultury
  • Komunikacja społeczna